AQChild - dr Dariusz Mazurkiewicz

Tel. 605-049-749
e-mail: mazurkiewicz@post.pl
specjalista psychiatra
ul. Dąbrowskiego 33a, pokój 11
35-036 Rzeszów
dr n. med. Dariusz Mazurkiewicz
specjalista psychiatra, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
specjalista psychiatra, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
Gabinet lekarski - psychiatryczny
Gabinet Psychiatryczny
Gabinet psychiatryczny
Przejdź do treści
B. Auyeung, S. Baron-Cohen, S. Wheelwright, C. Allison (2008). The Autism-Spectrum Quotient: Children‘s Version (AQ-Child),
Autism Research Centre, University of Cambridge, UK; (J Autism Dev Disord, 2008, 38:1230–1240); (Wersja polska: E. Pisula (2010),
Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii, Email: ewa.pisula@psych.uw.edu.pl; A. Rynkiewicz, I. Łucka (2010), Gdański Uniwersytet
Medyczny, Klinika Psychiatrii Rozwojowej, Zaburzeń Psychotycznych i Wieku Podeszłego, Oddział Dziecięco-Młodzieżowy,
Email: kpsych@gumed.edu.pl)

Proszę wypełnić i przesłać obie części kwestionariusza.

KWESTIONARIUSZ AQ

Wersja dla dzieci w wieku od 4 do 11 lat

Imię:
Nazwisko:
Wiek:
Płeć:KobietaMężczyzna
Data wypełnienia:

1.

Woli robić coś razem z innymi niż samemu.

______________________________________

2.

Woli wykonywać czynności zawsze w ten sam sposób.

______________________________________

3.

Gdy próbuje sobie coś wyobrazić, bez trudności potrafi stworzyć w umyśle tego obraz.

______________________________________

4.

Często jest czymś tak bardzo pochłonięty/a, że zapomina o innych sprawach.

______________________________________

5.

Często zauważa nawet ciche dźwięki, których inni nie słyszą.

______________________________________

6.

Zwykle zauważa numery tablic samochodów lub podobne ciągi informacji.

______________________________________

7.

Ma trudności ze zrozumieniem zasad uprzejmego zachowania.

______________________________________

8.

Kiedy czyta jakąś historię, może z łatwością wyobrazić sobie jej bohaterów.

______________________________________

9.

Fascynują go/ją daty.

______________________________________

10.

Będąc w grupie, potrafi z łatwością śledzić rozmowy kilku osób równocześnie.

______________________________________

11.

Dobrze się czuje, będąc z innymi ludźmi.

______________________________________

12.

Ma tendencję do dostrzegania szczegółów, których inni nie widzą.

______________________________________

13.

Woli raczej pójść do biblioteki niż na zabawę.

______________________________________

14.

Z łatwością wymyśla rozmaite historie.

______________________________________

15.

Bardziej pociągają go/ją ludzie niż rzeczy.

______________________________________

16.

Ma wyraźnie określone zainteresowania i złości go/ją, kiedy nie może ich realizować.

______________________________________

17.

Lubi towarzyskie pogaduszki.

______________________________________

18.

Kiedy coś mówi, innym ludziom nie zawsze łatwo jest coś wtrącić.

______________________________________

19.

Fascynują go/ją liczby.

______________________________________

20.

Kiedy czyta jakąś opowieść, trudno mu/jej odgadnąć intencje jej bohaterów.

______________________________________

21.

Nie przepada szczególnie za fikcyjnymi opowiadaniami.

______________________________________

22.

Nawiązywanie nowych przyjaźni sprawia mu/jej trudność.

______________________________________

23.

Nieustannie zauważa, że różne rzeczy układają się według powtarzających się schematów, wzorów.

______________________________________

24.

Wolałby/wolałaby raczej pójść do teatru niż do muzeum.

______________________________________

25.

Nie denerwuje go/ją, gdy codzienny rozkład zajęć zostaje zakłócony.

______________________________________

26.

Nie wie, jak podtrzymać rozmowę z rówieśnikami.

______________________________________

27.

Z łatwością odczytuje treści zawarte między wierszami, gdy ktoś do niego/niej mówi.

______________________________________

28.

Zwykle koncentruje się bardziej na całym obrazie niż na drobnych szczegółach.

______________________________________

29.

Nie jeste zbyt dobry/a w zapamiętywaniu numerów telefonów.

______________________________________

30.

Zwykle nie zauważa drobnych zmian w jakiejś sytuacji lub w czyimś wyglądzie.

______________________________________

31.

Potrafi zauważyć, że osoba, która go/ją słucha staje się znudzona.

______________________________________

32.

Z łatwością przechodzi z jednej aktywności w drugą.

______________________________________

33.

Gdy rozmawia przez telefon, nie jeste pewny/a, kiedy nadchodzi jego/jej kolej, żeby mówić.

______________________________________

34.

Lubi robić różne rzeczy spontanicznie.

>

______________________________________

35.

Często jako ostatni/a rozumie sens dowcipu.

______________________________________

36.

Potrafi z łatwością odgadnąć, co ktoś myśli lub czuje, po prostu patrząc na jego twarz.

______________________________________

37.

Potrafi bardzo szybko powrócić do czynności, którą coś jemu/jej przerwało.

______________________________________

38.

Dobrze sobie radzi z towarzyskimi pogaduszkami.

______________________________________

39.

Ludzie często zwracają mu/jej uwagę, że nieustannie mówi na ten sam temat.

______________________________________

40.

Kiedy był/a w przedszkolu,lubił/a bawić się z innymidziećmi w zabawy, w których trzeba było coś udawać.

______________________________________

41.

Lubi zbierać informacje na temat kategorii, do których należą różne rzeczy (np. marek samochodów, gatunków ptaków, rodzajów pociągów, roślin i innych).

______________________________________

42.

Trudno jest mu/jej wyobrazić sobie, jakby to było być kimś innym.

______________________________________

43.

Lubi starannie planować wszelkie zajęcia, w jakich bierze udział.

______________________________________

44.

Lubi spotkania towarzyskie.

______________________________________

45.

Rozpoznawanie intencji innych ludzi sprawia mu/jej trudność.

______________________________________

46.

Nowe sytuacje wywołują w nim/niej niepokój.

______________________________________

47.

Lubi poznawać nowych ludzi.

______________________________________

48.

Uważa, aby nie zranić uczuć innych ludzi.

______________________________________

49.

Nie jest zbyt dobry/a w zapamiętywaniu dat urodzin innych osób.

______________________________________

50.

Z dużą łatwością bawi się z dziećmi w zabawy wymagające udawania.

______________________________________

Tu można zamieścić dodatkowe informacje dla lekarza:




______________________________________

Wróć do spisu treści